" Tiga orang yang akan selalu diberi pertolongan oleh Allah adalah seorang mujahid yang selalu memperjuangkan agama Allah SWT, seorang penulis yang selalu memberi penawar, dan seorang yang menikah untuk menjaga kehormtannya." [HR Thabrani]

99 asma ALLAH

Ahlan Wasahlan

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

cursor

 

sprkle cursor

moving words

Colouring Link

moving blog title

~Ana Abdul~

~Ana Abdul~

Sunday, October 30, 2011

C.I.N.T.A

ALLAH.....

Hamba tak kuat ya Rabbi...
3 tahun lagi nak melangkah tanpa cinta...
Bantu hamba ya Illahi..
Kuatkan hamba untuk redha..
Ku tahu..
Tiap-tiap yang datang dari MU adalah yang terbaik buatku..

Aku hanya hamba...
Engkau layak menguji ku dengan pelbagai cara..
Pinta ku Ya Rahman..
Kuatkan hatiku,seiring teguhnya langkah ku..
Dalam meneruskan perjuangan ini..

Ya Rahim..
Aku milik Mu..
Pegang lah hati ku..
Jernihkanlah fikrahku..

Bantu ku ya Rabbi..
Untuk ku suburkan cinta ini..
Untukku redha dengan pilihan Mu..
Sungguh, ku tahu..
Impian ku tak selalunya yang terbaik..
Pilihan Mu jua yang tepat..

Sabarkan aku untuk tempuh perjalanan yang mendatang..
Untuk ku ukir bait-bait cinta..
Agar hatiku tenang bersamanya..
Untuk ku ikhlas meniti hari-hari mendatang..


Kau titipkan lah rasa cinta itu..
Kau tanam kanlah rasa sayang itu..
Kau campakkanlah rasa kasih itu..
Kau suburkanlah rasa rindu itu...

Untuk ku terus kuat dan redha menerima nya..
Sebagai salah satu jalan hidup ku..
yang  telah Kau tetapkan untukku..

Friday, October 28, 2011

Tak mungkin ku mampu....

Bismillah walhamdulillah.. Selawat dan salam buat junjungan Nabi Muhammad s.a.w, keluarga serta para sahabat baginda..para pejuang ISLAM..Para pejuang kebenaran..

Dalam meneruskan permusafiran,syukur ALLAH sudi singgahkan langkah kaki ini di pelbagai perhentian..Untuk ku nilai dan teliti baik buruk segala-galanya..

Hati di jentik sedikit kerinduan..kesayuan..

Pesan seorang sahabat..

"jangan lupakan ana ya.."

Duhai sahabatku sayang...dengarlah..

Mana mungkin ku mampu melupakan mu.. tak kan boleh ku lupakan sahabat yang baik..yang soleh.. Malah ianya satu kerugian yang besar jika ku mensia-siakan nikmat ALLAH yang besar ini..

Meskipun ALLAH temukan kita dalam liqo' yang sekejap..ku harap ukhwah yang terbina ini di redhai ALLAH.. Syukur..atas dasar keimanan kita di pertemukan.. Azam kita ialah mardhatillah..

Moga-moga ukhwah ni berterusan hingga ke jannah..biarpun mata tak bertentang..jasad tak bersentuhan.. ku doakan sahabat-sahabatku sentiasa di pelihara ALLAH..


"ya ALLAH..rahmati sahabat-sahabtku..mereka pernah membuatkan hati ini bahagia..mereka pernah berkongsi kebaikan..mereka menenangkan...mereka banyak menyedarkan diri yang daif ini.. jangan Kau jauhkan hati kami..kukuhkan ikatan ukhwah ini, agar lebih kuat langkah kami dalam memperjuangkan syariat MU...sayangi mereka ya ALLAH..redhai mereka ya Rabbi.."

Sahabat-sahabat muslimatku sayang...Ana rindu kalian..ana sayang kalian..insyaallah..FILLAH..

Sahabat-sahabat muslimin, ana segani kalian..ana hormati kalian..Kalianlah imam-imam kami..Syabab-syabab agama yang soleh..insyaallah..


Ya ALLAH..sampaikan bisikan kalbu ku ini pada hati-hati mereka,insan-insan yang baik, insan-insan hebat.. nun jauh di sana..

Wallahu'alam..

Monday, October 24, 2011

Mutiara Ilmu

Bismillahirahmanirahim... segala puji-pujian hanya layak di pulangkan kepada ALLAH s.w.t.. Tuhan pemilik setiap yang terzahir dan yang batin.


Selawat serta salam penghulu sekalian nabi, baginda Muhammad s.a.w..keluarga serta sahabat baginda.. Seuntai doa buat para pejuang agama Allah, kepada hati-hati yang rela di jalan-Nya serta saudara seikatan akidah...


Alhamdulillah..di beri ruang dan kesempatan untuk lagi bernafas di bumi ALLAH.. Detik demi detik berlalu.. Kian hampir saat itu.. Makin dekat tarikh itu... Ya..pasti dan terus pasti.. Sudah tidak lama lagi... Akan melangkah ke alam baru.. alam barzakh..persinggahan seterusnya sebelum kembali ke kampung abadi..


Dalam mencari duniawi, moga-moga hati tak lalai..jiwa tak penat untuk turut mengejar akhirat.. fikir sejenak.. ALLAHURABBI..kadang-kadang untuk urusan akhirat, kita terpaksa curi-curi masa..sedangkan untuk urusan dunia, semuanya tersusun rapi..


Insyaallah..sedikit perkongsian daripada curahan ilmu yang ana dapat dari Pengajian Pondok Universiti semalam..Moga-moga bemanfaat..moga-moga tercatat sebagai saham kita bersama sebagai pelaburan di akhirat sana...insyaallah..


PART 1:




PART 2:



Moga bermanfaat dan menjadi bekal dalam menjalani kehidupan menuju ke negeri akhirat..insyaallah..

Wallau'alam..

Sunday, October 9, 2011

Marhaban 'Mujahid'ku

Alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..

Insan yang dinanti  dah selamat melihat dunia..

Muhammad Afiq Zafry
(4 Oktober 2011)

Marhaban permata hatiku yang ke-8.. Masyaallah dah ramai anak buah.. ^_^..alhamdulillah.. Su doakan agar Afiq jadi anak yang soleh..Hamba Nya yang taat...Bakal mujahid pembela agama.. Allahumma amin..

Dua hari sebelum Afiq dilahirkan, ana plak yang terexcited cari nama untuk orang baru...cari punye cari..hati berkenan pada nama AMIR MUHAIMIN.. (Ketua yang mengawal dan memelihara)..

Suke sangat nama tu...sejuk je dengar..Tapi takpela..takde rezeki kan..Macam twin ana cakap, nama baby tu sebenarnya dah tercatat di luh mahfuz sebelum baby tu lahir lagi..

"takpe la Afiq ye..nanti nama tu, Su bagi dekat 'bakal sepupu' Afiq ye...^_^.."

"bakal sepupu?"

"ye sayang..bakal mujahid kecil Su...^_~..insyaallah.."..

"oooo...Afiq doakan ye..moga Afiq pun dapat 'bakal sepupu' yang soleh dan solehah..terlebih dulu,moga Afiq dapat pak cik  yang soleh jugak...^_^"

"Amin..amin..amin..insyaallah..Terima kasih atas doanya sayang..Afiq tunggu Su datang jumpe raya haji nanti ye..rindu nak peluk cium baby yang comel ni..."

"Insyaallah..bereh su..Afiq tunggu..Su belajar molek-molek ye...jangan sibuk sangat dengan misi mencari 'pak cik'.."

"opps...mane ade....^_~.."


~SEMOGA KALIAN SELAMAT DUNIA AKHIRAT.. MOGA ALLAH KASIH..MOGA ALLAH REDHA..AMIN YA RABB..~



     

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Teman maya

Tautan Mahabbah