" Tiga orang yang akan selalu diberi pertolongan oleh Allah adalah seorang mujahid yang selalu memperjuangkan agama Allah SWT, seorang penulis yang selalu memberi penawar, dan seorang yang menikah untuk menjaga kehormtannya." [HR Thabrani]

99 asma ALLAH

Ahlan Wasahlan

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

cursor

 

sprkle cursor

moving words

Colouring Link

moving blog title

~Ana Abdul~

~Ana Abdul~

Sunday, January 13, 2013

Cintaku tertumpah di M.S.A

"Bismillah.. sahaja aku beriktikaf di dalam masjid ini kerana Allah ta'ala..."

Melangkah kan kaki kedalam masjid yang serba indah.. Subhanallah... Allahuakbar.. Kagum pada seni bina yang gah. Tersergam indah, rumah Allah..

Seharian menapak di KL..... 12.1.2013..  Penat dan sakit kaki Allah je yang tahu, dan Allah jugalah sebaik-baik pemberi ganjaran kan...???? Insyaallah.. Moga setiap peluh yang mengalir dan debu yang melekat ada nilai untuk dipersembahkan pada Allah kelak... ^_^

Sejuk hati, saat melangkah keluar dari kereta, terus telinga di sapa bacaan imam dari masjid Shah Alam.. Subhanallah... Speechless.. Hilang penat.. Kalau sebelum tu, moyok je dek kepenatan, tiba-tiba senyum...  Indah nya kalam Allah..

Pertama kali menjejakkan kaki ke M.S.A.. Masuk ke ruang wudhuk... Wow...Ehhh..silap2.. Subhanallah..!!!.. Paip air yang tak pernah jumpa kat tempat lain.. For me la...@_@..

Selesai wuduk, panjat tangga ke tingkat atas, ruang solat.. Luas nya.. Sebelum ni tengok dari TV je kan.. Alhamdulillah, hari  ni Allah izinkan untuk solat di M.S.A..

Usai solat... bertenggek di luar masjid.. Allahurabbi.. Suasana yang cukup menenangkan.. Cukup buat hati termelayang sekejap.. Mimpi ke bintang...^_^...

ya ALLAH.. Sungguh.. hati ku terpaut ...  Cintaku sudah tertumpah lagi di masjid.... Pada keindahan dan ketenangan yang Kau pinjamkan..

 Sebelum balik, cuba intai-intai kat langit.. Mengharapkan .....

Moga dizinkan untuk 'berdating' lagi di masjid S.A ..^^..


****

SUBHANALLAH..ALLAHUAKBAR..#HKR 112#.. Terima kasih Allah..^_^

Terima kasih buat sahabat2 yang sudi pimpin tangan sepanjang perjalanan..Terima kasih buat yang sudi membantu..

 To MADU SEMALU @ Hanis... Thanks, jazakillah, sudi tolong buat treatment di pagi hari.. ^_^..Terpaksa jugak telan pain killer sebelum jalan jauh..

Terima kasih jugak pada pak cik gerai.. Sudi tumpangkan saya solat kat  belakang van pak cik..

Syukur jugak ya Allah.. untuk sehelai niqob.. Penutup wajah saat 'ber sardinan' di dalam LRT... Perkara yang menyesakkan dada.. Kiri kanan dan depan.. Semua nya lelaki ajnabi...=(..

~LAA ILAHA ILLA ANTA..SUBHANAKA INNI..KUNTUM MINAZOLIMIN..~

Thursday, January 3, 2013

Yang pertama dan terakhir..

Bismillahirahmanirahim... Allahumma solli 'ala Muhammad...

Alhamdulillah.. Alhamdulillah..Alhamdulillah.. Entry yang pertama untuk tahun 2013.. tapi  yang terakhir buat semester 5..

Alhamdulillah.. End of the semester 5. Another 1 semester to go before the final year..
Cepat masa berlalu... Tak terasa dah lebih kurang 2 tahun  di tempat orang..  

Dah terlalu banyak air mata yang tumpah dalam nak tempuh musafir ilmu ni.... Allah, lemah nya hamba dalam menghitung nikmat Allah.. Asyik fikir yang susah-susah.. Padahal nikmat Allah terlalu banyak.. Tak terhitung..

Insyaallah, ada rezeki pertengahan tahun depan dah praktikal. Masih BELUM BERSEDIA!!!!.. Cetek ya ilmu kat dada..

Ate...Dah tahu tak pandai, mengaji la rajin-rajin..!!! kan???

Pernah  luahkan ape yang terbuku kat hati ni pada seorang sahabat...

"TESL ni bukan matlamat ana yang sebenar.. Tapi cuma  sebagai salah satu jalan je, untuk ana teruskan perjalanan untuk capai matlamat ana yang sebenar.. "

Mungkin pelik bunyinya.. Tapi itulah hati ana... Apa-apa pun, tak bermakna ana tak perlu bersungguh.. Ni jalan ana, jadi ia AMANAH untuk ana laksanakan dengan sebaik mungkin..  My future students are waiting for me out there..!!

Insyaallah.. ALLAH KNOWS BETTER . HE PLANS THE BEST FOR ME...^_^


Baiknya Tuhan...
Sentiasa ada buat si hamba...
Tak pernah lambat dalam menegur
Tak pernah terlewat dalam memberi
Semuanya sesuai pada saatnya..

Lemah si hamba..
Tersungkur longlai di hadapan Robbi..
Merintih dan mengadu pada Yang Maha Memahami..
Merayu dipinjamkan secebis kekuatan..
Meneruskan musafir menuju destinasi akhir..

Insyaallah..
Rindu dan cinta ini sentiasa ada..
Buat bertemu Kekasih Agung
Masa dan ketika yang menentukan
Saat untuk bertemu
Mengubati rindu pada Yang Esa
Dalam istirehat yang panjang dan kekal...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Teman maya

Tautan Mahabbah