" Tiga orang yang akan selalu diberi pertolongan oleh Allah adalah seorang mujahid yang selalu memperjuangkan agama Allah SWT, seorang penulis yang selalu memberi penawar, dan seorang yang menikah untuk menjaga kehormtannya." [HR Thabrani]

99 asma ALLAH

Ahlan Wasahlan

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

cursor

 

sprkle cursor

moving words

Colouring Link

moving blog title

~Ana Abdul~

~Ana Abdul~

Wednesday, December 31, 2014

Mutabaah Amal

Bismillahirahmanirahim. Allahumma solli 'ala Muhammad.

Hari terakhir di 2014. Entry terakhir untuk 2014. Hari terakhir bekerja. Alhamdulillah. Terima kasih Allah. Terima kasih buat semua yang bersama-sama menemani disepanjang jalan 2014 ini.

6 bulan menimba pengalaman dan mencari rezeki di kedai buku dan alat tulis.Alhamdulillah, ilmu dan pengalaman yang cukup mahal. Akhirnya Terpaksa 'berkeras' dengan diri untuk berhenti juga atas sebab-sebab berikut.
.
.
.
-Fokus pada  penulisan  yang dah lama terbengkalai
-Belajar urus rumah tangga
- Mencari pengalaman kerja yang baru (sementara dapat penempatan mengajar)

Bakal menjadi penganggur terhormat. Eheh...Berkira-kira untuk terjun balik ke alam pekerjaan selepas sebulan pertama 2015. Insyaallah. 

Terfikir, termuhasabah, termerenung.  Orang lain punya berhempas pulas nak cari kerja, ana pula suka-suka hati berhenti kerja sebelum ada kerja lain. Tak bersyukur kah aku??Ermmm.. Allah...

Allahumma yassir ya Allah.. Mudah kan hamba untuk melaksanakan misi -misi yang dirancang.  Hamba yakin, rezeki Mu maha luas. Sungguh apa yang baik di mata manusia itu, belum tentu baik mengikut percaturan Mu. Dan sebaliknya...

2015..Hamba ingin menjadi lebih baik pada pandangan Mu Ya Illahi.. Insyaallah.. Mula merangka jadual mutabaah amal untuk kegunaan peribadi.  Dan cuba menyediakan m.a yang sangat detail untuk orang culas ni. Lama dah tinggal aktiviti menanda list mutabaah amal ni. Kalau dulu-dulu duk cek yang 'anak-anak' je. Sungguh. Rindu semua tu..T_T..isk..isk.. 

Moga mutabaah amal ni mampu memandu fokus untuk mencapai misi dan visi baru.. Moga diri ni juga mampu berdisiplin dalam mematuhi m.a yang disediakan. Insyaallah.

M.A
Those who need the soft-copy, just let me know ok.. InsyaAllah, love to share it..  Feel free to edit..^^..

"Kebenaran yang tidak terancang mampu di kalahkan oleh kebatilan yang terancang"


Wallahu'alam...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Teman maya

Tautan Mahabbah